Kazeite
Strzelec
Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: znienacka :)
|
Wysłany: Śro 20:33, 21 Wrz 2005 Temat postu: Zasady magicznego kantowania |
|
|
OK, było o strzelaniu, teraz będzie o czarowaniu
Na czym polega czarowanie w świecie Deadlands? To zależy - kanciarze używają mocy piekielnych, owych manitou wspomnianych w opisie świata, naginając ich wolę tak, by robiły to, co zażyczy sobie kanciarz.
Szamani moc swoją czerpią od duchów opiekuńczych, a księdza od... od Boga
Ale zajmijmy się kanciarzami, bo na razie księdzy i szamanów w dużynie nie ma.
Sztuka pertraktowania z owymi manitou, oraz prowadzenia z nimi pojedynku woli została opisana przez pana Hoyle'a i zamaskowana jako księga gier karcianych - dlatego osoby korzystające z tej odmiany magii nazywa się kanciarzami i zwykle udają oni szulerów
Aczkolwiek cały pojedynek woli odbywa się w głowie kanciarza, to efektem rzucania kantu jest zazwyczaj pojawienie się błyszczącego zestawu kart w jego dłoni, co mogą dostrzec bardziej spostrzegawcze osoby - dlatego też kanciarze mają zwykle na podorędziu normalną talię kart i uczą się rzucać kanty możliwie jak najdyskretniej
Ale przejdźmy do mechaniki - żeby rzucać kanty, trzeba mieć Umiejętność Kantowanie. Wielkość tej Umiejętności mówi, iloma kostkami będzie się rzucało, by rzucić kant.
A jakim rodzajem kostek będzie się rzucało, to zależy od rodzaju Kantu - różne Kanty oparte są na różnych Cechach, więc do Kantu opartego np na Sprycie będzie się rzucało takim rodzajem kostek jakie ma Spryt.
Czyli, jeżeli mamy Kantowanie na 4, Spryt 2k10, to rzucając kant oparty na Sprycie rzucamy w sumie 4k10.
Do czego nam jest potrzebny ten rzut kostką? Do określenia ilości kart, jakie dostaniemy. Jeżeli wyrzucimy 5, dostajemy 5 kart, a za każde podbicie dostajemy dodatkową kartę - czyli jeżeli wyrzucimy 15, dostaniemy w sumie 7 kart.
I co robimy z tymi kartami? Gramy w pokerka z manitou Zadaniem gracza jest ułożenie jak najlepszej ręki z posiadanych kart, według klasycznych zasad pokera - para, dwie pary, trójka, kareta, itp. Im więcej kart mamy, tym łatwiej będzie ułożyć coś dobrego. Im lepsza ręka, tym bardziej spektakularny będzie wynik kantu. I wreszcie... im więcej kart ciągniemy, tym większa jest szansa, że natrafimy na dżokera (oczywiście, jeżeli mamy 7 kart, to odrzucamy te 2, by zostało nam 5, wg zasad pokera)
Tak jak poprzednio, czerwony dżoker to dobre wieści, czarny dżoker to złe wieści. Oba dżokery można użyć, by zastąpić nimi dowolną kartę, np jeżeli brakuje nam jednej karty do fulla. Ale, o ile czerwony dżoker na tym poprzestaje, to czarny dżoker powoduje, że moc kantu obraca się przeciwko kanciarzowi - Auć
Po spis posiadanych kantów, ich efekty i wymagania proszę zgłosić się do MG
Post został pochwalony 0 razy
|
|